466x390

Hidratacija kože: Osnova njege

Zagađenje, vjetar i klimatske promjene ili pak loša prehrana potiču isušivanje kože, nadražuju je i čine da malo pomalo gubi svoju gipkost.

Neke su radnje neophodne za njegu kože i za održavanje blistave puti tijekom čitave godine. Koža mora biti dovoljno vlažna kako bi se očuvao njezin hidrolipidni film koji služi obnovi stanica epiderme, gipkosti kože i zaštiti protiv nepovoljnih vanjskih utjecaja. Kožu čini nekoliko slojeva: na površini je rožnati sloj, a potom slijede epiderma i derma.



 

Hidratacija kože usko je povezana s njezinim sastavom koji sačinjava voda: koža se sastoji od više od 80% vode. Epiderma sadrži 20 do 30% vode, a površinski sloj kože, rožnati sloj (stratum corneum), sadrži 10 do 20%. Njegova je uloga sprečavanje isparavanja vode iz tijela.

Bez vode, koža se suši, a derma gubi vlažnost. Koža stoga gubi gipkost i sjaj. Zapravo, više od 74% žena s osjetljivom kožom također ima problema sa suhoćom, osjećajem zatezanja, svrbežom, lišajem, ljuskanjem… Zato je kožu važno održavati vlažnom zimi kako bi se mogla boriti protiv isušivanja uzrokovanog hladnoćom te ljeti, kako bi se borila protiv agresivnosti sunca ili morske vode.

Kako kožu održavati vlažnom?

  • Hidratantna krema
    Hidratantna krema održava i obnavlja zaštitnu funkciju površinskog sloja kože pa je koža zaštićena od vanjskih nepovoljnih utjecaja. Stoga je ključno pronaći hidratantnu kremu koja odgovara vašem tipu kože.
  • Ulja
    Bogata esencijalnim masnim kiselinama, neka ulja pospješuju obnovu vlažnosti kože. Takva su ulja avokadovo, arganovo ulje, ulje noćurka, boražine ili zobi.
  • Voda
    Hidratacija kože počinje iznutra. Čajevi, juhe, limunade… pijenje najmanje jedne i pol litre vode na dan pomoći će nahraniti kožu potrebnom vlažnošću.
  • Prehrana
    Hrana bogata vitaminima i esencijalnim masnim kiselinama (omega-3, omega-6), kao što je masna riba (tuna, haringa, sardine i losos), svježe voće, povrće ili žitarice, pomaže koži u borbi protiv isušivanja. Ako ne možete jesti ribu, žličica lanenog ili repičinog ulja u juhi i povrće bit će izvrstan dodatak.

Što činiti

Za lice odaberite kreme s hranjivim sastojcima: hidratantna krema stvara film koji sprečava gubljenje molekula vode. Koža se istoga trena obnavlja.

Sjetite se stavljati masku (dvaput na tjedan) kako biste obnovili kožu: maske dubinski obnavljaju kožu i pomažu joj da se bori protiv agresivnih vanjskih utjecaja.

Za tijelo je najbolje mlijeko za tijelo. Ono olakšava obnovu zaštitnog sloja kože, zadržavajući vodu epiderme. Svakodnevna upotreba mlijeka preporuča se bez obzira na stupanj isušenosti vaše kože. U slučaju vrlo suhe kože, odlučite se za hranjivo mlijeko, bogato glicerinom ili alatoinom (masne kiseline). Hidratacija je vrlo važna za pravilnu njegu kože.

Dodatni savjet: Dobra hidratacija kože lica obuzdat će pojavu nesavršenosti i pružiti osjećaj ugode.

Jeste li znali?

Gelovi za tuširanje djelomice su odgovorni za suhoću kože i stoga ih valja dobro birati. Prednost dajte proizvodima bogatim lipidima: oni sadrže hidratantne tvari (glicerin, karite maslac, slatki badem) koje zadržavaju vodu. Antibakterijski sapuni i parfemi isušuju kožu jer su bogati alkoholom, stoga ih treba izbjegavati.

Proizvodi koje preporučuje dermatologinja Catherina Braeken

Koži lica i tijela potrebna je hidratacija kako bi se mogla obnavljati:

  • Za tuširanje idealni su gelovi s neutralnom pH vrijednošću, nemasni i bogati hranjivim tvarima.
  • U borbi protiv isušenosti kože, mlijeko za tijelo obogaćeno lipidima ublažava svrbež i smiruje kožu.
  • Zagađenje, šminka… na kraju dana koža se guši i uzrokuje osjećaj zatezanja. Stoga je važno svakodnevno čistiti lice od šminke, po mogućnosti hipoalergenom kremom.